mis on mainekujundusel sellega pistmist

Kallid sõbrad, perekond, sugulased ja muidulugejad. Mul on heameel teid taas siin kohata. Täna me räägime (mis loomulikult alati tähendab, et mina räägin) minu edusammudest koolis, suhetes lähikondlastega (vastik sõna) ja söögist. Kindlasti veel mingitest seostumatutest ja suvalistest asjadest, mis pärast meelde tulevad.

Edusammudega on selline lugu, et need on nisukesed vaieldavad asjad. Ühe täitsa äraolnud, minevikku kirja läinud fikseeritud olukorra kohta võib üks öelda, et seal tehti edusamme ja teine võib seda mitte öelda. See on siuke ’mis tunne õhtul blogima hakates on’-värk. Mul on tunne, et ma tegin edusamme. Tunnistasin hommikuse praksi juhendajale, et ma olen omadega ja oma ülesannetega ühes koledas kohas ja vajan abi. Ta tegi tüdinud nägu ja lubas mind aidata. Siis võtsin endale raamatukogust imeõpiku ”Õpeta endale c++ 24 tunniga” ja läksin teise praksi. Tunnistasin praksijuhendajale, et olen omadega ja oma ülesannetega ühes koledas kohas ja vajan abi. Tegi ärritunud pettunud nägu ja ütles, et tehku ma kahe (minu töökiiruse juures nelja) nädala
tegemata töö pluss veel üks töö ühe nädalaga valmis ja kõik saab korda. Ohjeebus... Igatahes. Edusammud. Ma varem ei julgend kätt tõsta ja üle klassi hõigata: Mina ei saanud. Mul ei läinud tööle. Minu oma ei tulnud välja.... Nüüd võtsin ennast kokku. Samm edasi. Edu samm.
Teine asi on see, et ma nüüd teen kahel tüdrukul vahet. Koolis. Olid kaks tükki ja ma teadsin küll, et neil on erinevad nimed, nad on erinevast kohast pärit, neil on erinevat värvi silmad... aga nad tulid alati koos ja olid välimuselt nii sarnased ja sisemuselt nii (mulle) mittemidagiütlevad, et mai teinud neil vahet. Nüüd teen. Leidsin kavala nipi. Päris äge. Ägens.

Söök. Saiakesed ei ole toit. Noor aktiivne liikuv inimene ei peaks sööma saiakesi. Noorele inimesele on vaja mitmekülgset ja tasakaalustatud menüüd, mis sisaldab talle piisavalt vajalikke aineid. Toit võiks olla korralikult valmistatud, et tagada kõik selle head ja tervislikud omadused. Sööma peaks rahulikult ja soovitatavalt kindlatel kellaaegadel.
Hästi nämmasid saiakesi saab päevasel ajal Vanast Kaubamajast. Saiad on peaaegu alati soojad, neid on palju erinevaid ja võiroos maksab neli krooni. Neli krooni on kuramuse hea hind ühe värskeltküpsetatud saia eest. Teine hea koht saiakeste saamiseks on Tartu pood. Seal on võiroosid hoopis teistmoodi aga kah head. Kuidagi kohevamad. 3.50 maksavad ja ei ole soojad, kuigi on pehmed. Aga Tartu pood on juba kaheksast lahti, niiet sealt jõuab hea tahtmise korral koos saiakestega esimesse loengusse kah. Tartu poe teeb see kah heaks, et kaardiga saab maksta. Vana kaubsi saialetis ei saa. Siis on meil ju mudugi pagariäri raekoja platsil. Koht, kus mina täna oma viimase rahaga üleni ära hullusin ja kuus, kujutaette kuus saiakest ostsin. Hullu meelne. Seal on kõik asjad liiga kallid. Võiroos oli seitse. Aga valik on täiesti taevalik. Porgandipirukad näiteks. Päris hea. Alati on mudugi olemas plaan ”oh läheks kaupsist läbi, võtaks paar täidetud pikukest, ühe puuvilja, väikse šoksi ja mingi jogurti näppu”. Kogemus on näidanud, et rahaliselt on see umbes samaväärne lähimas pubis päevaprae ja mahla tellimisega. Kaubamaja poolt räägib see kohvipood seal toidupoe kõrval. Sealt saab kümne krooniga head kohvi. Tegelt ka. Neil on veel mingid ulmelised maitsekohvid ja värk. Maitsete vahel valida ei saa, aga mulle pole kunagi halb kohv sealt sattund. Topsid on neil aint õhukesed. Näpud saavad haiget.

Filmiga 9 1/2 Weeks on mingi värk. Ma olen seda üritanud inimestele näidata. Alguses oli mul see plaadi peal. Mõlemal korral hakkas plaat tõrkuma enne lõppu. Liiga palju enne lõppu. Niisiis. Nüüd on see mul uuesti ja ma üritasin seda uuesti näidata. See hakkas juba alguses jupsima. Kuigi ta mul kodus näitas ilusti. No kurat. Siis on muidugi veel see asi, et võibolla on see lissalt nii hea film, et aint mina saan aru. Ja Tõnn. Ja need inimesed, kes imdb’s Razzie auhinnajagajaid eriti hoolega maha tegid. Ja umbes kellegi teise jaoks see ei tööta. Pärast on veel nii, et ma näitan kellelegi, kes vaatabki lõpuni ja ta ei saa üldse selle headusest aru, nagu mina sain... siis on mul kahju, et ma üldse näitasin. Idee on ju midagi head näidata. Kui see pole teisele hea, siis on ebaõnnestunud ideeteostus. Ja kui mina suutsin millestki midagi head välja lugeda ja teised ei suuda, on kah kahju.

Vau. Mulle meeldib nüüd elektrooniline muusika. Mulle meeldib nüüd Nabokov. Ma olen terve karja parasiit- ja slängisõnu üle võtnud. Äkki mind polegi päriselt olemas? Ma olen nii kergesti mõjutatav. Ma ei saa ainult mõjutatud, see on liiga leebe sõna selle kohta. Ma muutungi mingiks teiseks inimeseks, kellel on need teised omadused, mida mul enne ei olnud. Teiste mõjul. Ja ma muutun iga kord, kui tuleb keegi, kes mõjub. Kusjuures, mõlemat pidi. Kui tuleb keegi vastumeelne, muutun ma kippelt temast võimalikult erinevaks.

Vaatsin hommikul murelikult Koidu hambaid ja ütsin, et üks hammas on natuke naljakas. Koit hakkas selle peale hästi lõbusalt naerma.



I wish my smile was your favourite kind of smile
I wish the way that I dressed was your favourite kind of style

I wish you couldn't figure me out
But you always wanna know what I was about

Kate Nash on see. Päevotsa mõtsin, miskuradi nunnud tuttavad asjad need olid, mis ta laulis.

Comments