Cauchy ja la-la

Ma olen õppinud vahepeal igasuguseid asju. Sest ma käin koolis ja olen muidu sihuke ärksa meelega närakas. Mm ja mulle meeldib loeteluga alustada, sest alguses ei taha üldse jutt joosta. Tuleb väikeste tükkidena. Mis ma vahepeal õppind olen?
• Tahvli ees kätega vehkimine saab ikka nii meeeletult igav õpetamisviis olla. Kusjuures see tihti ei sõltu üldse sellest, kas see vehkija teeskleb sinnajuurde, et kogu räägitav teema on tapvalt põnev. Ega ka sellest, kui palju ta klassile igasuguseid nõrkemiseni tabavaid küsimusi esitab. Endal võidukas nägu peas. Tunni põnevus ja töötavus, niimoodi tavaliselt õpetades, sõltub hoopis mingist muust asjast, inimesest, kosmilisest kiirgusest, paralleelreaalsusest lekkivate muusade õnnistusest. Minaeitea.
• Üks poiss, kellega ma praegu ühes koolis käin, käis kunagi igiammu ka minuga ühes koolis ja ta on üleni andekas ja mingi miljon muud uskumatut omadust (naljadest aru saamine nt). Ja see on hea, et selliseid inimesi on olemas, sest teadmine selliste inimeste olemasolust lohutab mind siis, kui ma hakkan jälle arvama, et kõik on lootusetult nõme vihmane labane ja lollid.
• Murca ei pea mitte doktorhausilikke kilde õpetajakoolituse ainete seminarides katsetama. Sest tõenäosus on, et (a) keegi ei saa aru; (b) keegi saab valesti aru; (c) kõik läheb valesti ja pärast on aint piinlik.
• Terve posu väherakenduslikke faktiteadmisi antiik- ja keskaegse õpetamiskombestiku kohta.
• Paar kavalat nippi nuputamisülesannete lahendamiseks.
• Rohkem kui küll praktilisi ja teoreetilisi teadmisi ja kogemusi testide, küsimuste ja koolituskeskkonna kohta. Edastatuna rohkem kui ühes aines rohkem kui ühel moel.
• Et minu ettekandeteema kohta pole raamatukogus raamatuid ja internetis artikleid ja üldsegi on see teema rakendatav põhiliselt eelkooliealiste peal, samal ajal, kui mina tahan gümnaasiumis õpetama hakata. Kui üldse.
• On olemas inimesi, kes remondivad oma kassi paljunemisvõimetuks alles pärast seda, kui kass on ühe pesa poegi juba teinud. ”Et ta teaks, mis tunne on.” Ja seda ka, et vähemalt üks niisugune kass juba ’teab mis tunne on’. Üks tibatilluke must isane tuleb mulle ka. Homme lähen järele.
• Oma kursakaaslaste nimed õppisin ka ära.

Kool, laps ja paartimine on kolm asja, mida kõike korraga ei saa. Kui käia koolis ja käia lõbutsemas, ei saa lapsega tegeleda. Isegi lasteaia viimiseks-toomiseks ei jääks siis aega. Kui lapsega ilusti toime tulla ja koolis ka ilusti käia, ei jää aega, jõudu ega tahtmist paartida. Kui paartida ja sinna juurde ka enamvähem õnnestunud lapsevanem olla, ei jõua kuidagi kooli.

Love is not all wine and roses
Sometimes it's handcuffs and cheese


Üks äärmus on käia kogu aeg ringi seisukohaga, et ma pole iial kellegi jaoks piisavalt hea. Et ma olen liiga väike ja tähtsusetu, et keegi mind ka parima tahtmise juures tähele paneks ja et seal pole vähimatki põhjust, miks keegi minust hoolima peaks või minuga arvestama. Sest ma olen nii pisike.
Teine äärmus on kogu aeg käia ringi ja mõelda, et keegid pole mind väärt. Lihtsalt, nii vähe on neid inimesi, kes üldsegi küündivad sinnamaale, kus mina olen. Kõik teised jäävad pikalt pikalt maha ja ei hakkagi kunagi aru saama. Väärt olema. Neil pole midagi mulle pakkuda, sest ma olen juba seda kõike näinud, selle kõige peale mõelnud ja seda kõike proovinud ja neil pole õrna aimugi. Sest nad kõik on nii pisikesed.
Üks palju keerulisemalt saavutatav ainult valitud ja erivõimekatel võimalik lähenemine sellele, on teha seda mõlemat. Samaaegselt mõelda, et ma pole kunagi piisavalt hea ja et keegi pole kunagi minu jaoks piisavalt hea. Sest mina olen nii palju. Sest mina olen nii vähe. Samaaegselt.
See on kompleksne olemise mingi level 5 või midagi. Siuke mäng nagu.

Ma panen siia ühe laulu ka. Üleni krapsaka ja nummika. See tšikk on lahe.

Comments

  1. Põle viga, põle viga. Neist pendlikõigutamistest võib pikapeale isegi midagi mõistlikku välja kooruda.

    ReplyDelete
  2. Sellest viimasest lõigust..

    Võibolla Sa oled fraktaal - saaksid oma olemust seega valemina kirjeldada ja samas on fraktaalid minu arust äärmiselt ilusad.

    Fraktaal olemine on üheaegselt lihtne, kompleksne ja detailne olemise viis.. ma juba mitu päeva tunnen vajadust sel teemal üks essee kirjutada :)

    ReplyDelete
  3. pedagoogika ajalugu?
    tuleb leppida.

    ReplyDelete

Post a Comment