the story of my Maker

Tunnetest rääkides.
Kuigi tegelikult - miks ma peaksin seda kõike sinuga jagama. See on mu enda torm ja hullus. Peaaegu sinusse puutumatu. Miks sa peaksid istuma ja huviga kuulama, mis kõik minu sees on käima tõmmatutd. Lihtsalt selle pärast, et see on sinuga seoses? Lõppude lõpuks on see ju minu.

Või siis valikute küsimus, nagu mõned armastavad öelda.

Loojub Jaani kiriku läheduses



Räägib söögist ka.
Kuigi ma pole üldse kindel, äkki ma olen seda juba rääkinud, mul on nii palju postitusi, et
Tegemist on riisisöögiga, kus on igast värke sees. Teist nime ei olegi. Võib-olla võib öelda, et magus vürtsikas riis aedviljaga. Kuigi see kõlab ka valesti.
Üldiselt mu kodused söögid, mida ma ise oma tujude järgi teen, sisaldavad mingit väikest hulka püsi-koostisosi, mida on vaja, et oleks tegemist just selle söögiga ja tervet suurt hulka muid asju, mis olenevad aastajast ja poe ja rahakoti ja viitsimise seisundist.
Hädavajalik toitu defineeriv koostisosade loetelu:
  • sõmer riis
  • sinepiseemned
  • mungoa idandid
  • paprika
  • porru
  • küüslauk
  • sojakaste
  • mingi chillikaste või maitseainesegu
  • mesi
Lisaasjad, mida võib panna, kui osutub olema niisugune päev
  • türgi oad, punased oad, aedoad, mungoad
  • (suitsu)kala
  • tavaline sibul
  • seened
  • või
  • tomat
  • külmutatud hiinapärane wokikogu
  • porgand
  • ananass, mango, apelsin
  • lillkapsas, brokkoli
  • noored süütud sparglid
  • erinevat värvi paprikad
  • kanaliha, sealiha, loomaliha
  • karri
  • balsamiäädikas
  • kalamaitseaine
  • sidrunimahl
  • parmesani juust
  • bambusevõrsed
  • pesto
  • ...
Protseduur näeb nii välja, et riis tuleb ära keeta. Proovisin eile mingi veidra ökopoe valmissegatud chilli-riisi-segu ja sellega tuli ka hea. Tavaliselt teen VeskiMati sõmera riisiga seda muidu.
Hakid hakitavad asjad ära, eelistades pulki rõngastele, ratastele ja kuubikutele. Ajad panni kuumaks ja soojendad neid asju seal õli või või sees. Kallad mõtlikult maitseaineid või sojakastet otsa. Ümised endamisi. Idud võiks lõpus panna, siis nad ei lähe liiga pehmeks. Sinepiseemned võiks alguses panna, siis nad lähevad pehmeks ka. Mingil hetkel lisad sinna panni peale supilusikatäie mett, see läheb vedelaks ja saad ära segada. Küüslauku võiks lisada alguses, poole söögitegemise pealt JA lõpus, siis ilmneb kogu tema maitseskaala lõpptulemuses ja nii tore. Mina vahel satun tšillikastmega liiga hoogu, aga sest pole midagi. 
Pärast ongi. Panni peal maitsvad magusalt lõhnavad aiasaadused üleni segi ja potis keedet riis. Siis kallad nad kokku kas potti või pannile ja segad ära ja paned veel natuke küüslauku ja sööd niiet seda nägu.


Tõuseb raudteeäärsete palmide vahel (rongiaknast nägin)


- It's complicated
- String theory is complicated

Ma olen viimasel ajal üleni viirukisõltlane. Kogu aeg midagi kärssab toanurgas. Ja vahel, kui poes seda õiget ei ole, olen kohe natuke katki. Kohe ei oska nagu. 

Üldiselt on tänase õhtu peateemaks see dilemma, et kas jääda koju ahju kütma ja maailma üle järele mõtlema (raamatuga voodisse) või ennast kenasti ära pakendada ja seejärel Genni pista. Sest see oleks ka tore. Eriti, kui päris värskeid noori tooreid alles otsast rohelisi kunstnikke näidatakse ja puha.
Samas, ma olen üleni solvunud oma Tartu ja selle Genni peale, sest keegi ei käi seal enam ja kui käibki, on seal mingi uimane teeõhtu, kus kolm üksildast inimest tantsib peldikuuste ees ja ülemine korrus on kinni. Nii ei saa rallit sõita. Aga pileti pead ikka ostma.
Niiet ühelt poolt. Aga samas teiselt poolt. Oh. Ni raske. 


Comments