You like your girls insane


Ma ei ole täna puid toonud ega ahju kütnud. Eile olin ma üleni tubli. Kütsin. Tõin uued puud. Kütsin õhtul uuesti. Sel ajal, kui ma linna peal asju ajasin, jõudis köögis mingi toru ära külmuda. Nüüd ma ei saa nõusid pesta. Masinas ei pese selle pärast, et see säästu nõudepesupulber teeb nõusid veel mustemaks. Vannitoas ei pese, sest ega ma nii palju seda ka nüüd ei taha.
Puid ei ole toonud, sest mis vahet seal on. Võinoh, ma arvatavasti võtan end varsti kokku ja toon mõned. Võibolla leian isegi mõned lühemad sealt, saab kaminasse ka tuld teha ja nii.
Kohvi pole teinud, sest meil on ainult mingit kahtlast purukohvi ja kõik oad on otsas ja ma kardan, et äkki tuleb halb. Poest pole süüa toonud, sest ei viitsinud ja raha sai ka otsa, sest hoolimata külm olemisest sööb see korter elektrit nagu elajas. 
Üleüldine tekihunniku all peidus häda ja õnnetusehunnik olemise pühapäev. 



üks selline loojangupilt ka
valgus on punane

Tegin väikese uinaku ja nägin unes, et oli soe päiksepaisteline sädeleva õhuga suveilm ja kellelgi oli suur punaste sektoritega päiksevari ja keegi teine puhus hiiglaslikke valge siutsuga täidetud seebimulle. Sädelevad täpikesed lendlesid õhus ja ma kartsin, et ma ei saa nende õnnelike ilusate inimeste juurde minna, sest ma olen väike kole ja rumal. Aga siis mulle tuli meelde, et tegelt ei ole, sest nüüd ma olen juba täiskasvanud ja kõik on hästi.


Isetegemisest ja vaesuse mõtteviisist. 
 Ühelt poolt. Kõiki töid, mida vähegi saan, teen ise. Sest ma oskan ju. Võin vabalt endale ise riideid õmmelda ja oma kodus remonti teha ja asjadesse tekkinud augud ära lappida. Mis see siis ära ei ole? Ega ma mingi häda ei ole. Kohe ei oska, loen mingit raamatut või vaatan YouTube'ist. Rääkimata kõigist neist töödest, mille tegemisest niikuinii ei pääse. Nagu söögitegemine või pesupesu või koristamine. Lume rookimine. Lehtede riisumine. Muru niitmine. Ahju kütmine. Peab tegema, kussa pääsed. Ega me mingid edevad rikkurid ei ole, et saame maksta kellelegi töö eest, mis me võime vabalt ise tasuta ära teha. Saabki raha kokku hoida. Eks ta aega võtab ja vahel tuleb teha valikuid ja kõike ei jõuagi ja hea on, kui päris üksi ei ole, aga ega tegemata ei saa ju jätta.
 Teiselt poolt. Kas poleks mitte mõistlikum ja aega ja raha säästvam, kui keegi teine teeks? Seal on üks lihtne tunnitasude võrdlemise nõks. Kuni mul on oskused, kogemused, võimalused ja võimed teha tööd, mille tunnitasu on suurem kui koristajal või õmblejal või kojamehel, on ju mõistlikum kulutada oma aeg ja vaev oma töösse ja palgata teiste asjade jaoks keegi teine. Sest ütleme, et on näiteks vaja lund rookida ja oletame, et ma väga seda tööd ei armasta. Lumerookija töötasu võiks ju ideeliselt olla väiksem kui minu oma (ma tegelt ei tea). Seega kogu see aeg, kui tema lund roogib ja kühveldab ja rahmeldab, võin mina raha teenida oma tööga. Osa oma teenitud rahast annan talle, midagi jääb mullegi üle, sest me eeldasime, et minu töötund maksab rohkem. Töö saab hästi tehtud ja arvatavasti lühema ajaga, sest mina pole tema tööga harjunud. Sama lugu koristamise, õmblemise, nõudepesu, ahjukütmise, remondiga ja millega iganes. Kui ma ei taha või ei oska seda teha ja kui minu töötasu on suurem kui vastava spetsialisti oma, ei tohiks ma oma aega sinna raisata. Mõistlik ju.
 Ja järjest mõistlikumaks läheb, kui hakata mõtlema, et mida rohkem aega ma oma tööle pühendan, seda parem ma selles olen ja seda rohkem ma seda teha saan ja seda rohkem ma selle eest tasu saan. Ja seada eelduseks, et ma teen seda tööd, mida mulle meeldib teha ja kui mulle meeldiks parema meelega hoopis päevadläbi lund rookida, võibolla seda ma peaksingi tegema. Niiet isegi naudingu ja tegemisrõõmu poolest mõistlikum, lisaks rahalisele. Või kui mõelda kõigi nende kordade peale, kus ma olen teinud mingit lihtsat remonttööd niimoodi ligadilogadi ja sada korda ümber, sest ma olen saamatu ja pole seda asja õppinud.



smenaga päeva tänaval
järjekordne topelt(?)säri


smenaga vaatega oru tänavale
ma isegi ei tea, mis see teine pilt siin kaadris on



Võibolla peaks puid tooma ja siin mitte targutama.
Võibolla peaks kohvi tegema, aga siis termostassi, sest tavalises tassis jõuab kohv kiiresti toaga/külmkapiga ühele temperatuurile.
Võibolla peaks kõige sellega seoses end hommikumantlist välja ajama ja mingid päevariided.

Ohtaevas kui kõrini mul sellest talvest ja külmast ja jamast on. 

Comments