look me in the barrel and tell me that you love me

IMG_0621
ühte turnimisredelit on mitu korda üle värvitud


Meil on kokku lepitud, et kui sa kellegagi käid või koos või abi-elad, siis sa oled talle truu. Pead olema, sest muidu ta saab haiget ja muidu oled sa halb inimene ja sind jäetakse paugupealt maha. Ja oluline polegi, et sa oleksid talle lojaalne ja ustav. Ja keegi ei nõua, et sa oleksid alati tema poolt ja ei reedaks teda ja ei kasutaks ta usaldust ära ja ei pööraks tema nõrkusi tema vastu ja ei pläkutaks tema saladusi kogu maailmale. Ei. Piisab sellest, kui sa kellegagi koos olles ei seksi kellegi teisega. Ja ongi. Truudus. Sa võid kellegi teisega suhelda ja nendega sõber olla. Võid nendega kinos käia ja pidudel ja joomas. Võid neid usaldada, armastada, neisse lõputult kiinduda, nende tuge vajada ja neile seda pakkuda. Nendega hommikul kella kuueni raamatutest ja lapsepõlvest rääkida või ööläbi tantsu vihtuda. Ja see kõik on täiesti okei ja sa oled seda tehes üleni oma esialgsele kokkulepitud partnerile truu, kuni sa pole nende teiste toredate inimestega maganud. Hästi lihtne kontrollida ka. Ei midagi hägust või ebaselgelt. Hoiad oma jalgevahel pilku peal ja kohe teadki, kuidas sul selle truudusega täpselt lood on.
Selles mõttes on üldse imekspandav, et inimesed on nii suurtes raskustes endale pikaajalise partneri leidmisel. Piisaks ju sellest, kui sa leiad kellegi, kellega sul on hea seksida ja kes enamvähem talutavalt end igapäevasel ülal peab. Et väga ei häiri. Ja ongi. Mis muud tahta. Ülejäänud ülesandeid ja rõõme ja tegevusi ja väljundeid saavad sulle keegid teised täita ja sa isegi pole ühiskonna ega oma väljavalitu silmis kedagi petnud.

Või näiteks mis lood need on, millest ma kuulen, kuidas keegi on oma naise päevapealt majast välja visanud, sest naine pettis. Või keegi on oma kutsikad kokku pakkinud ja sõnagi lausumata (nuuksatused) teise linna kolinud, sest tema mees pettis. Lõiganud ära kõik toe ja suhtluse ja rahastuse ja elamispinna ja misiganes asju inimesed koos elades ja olles teineteise jaoks vastastikku ühiselt loovad ja arvestavad. Sest keegi pettis.
Kuidas sa jooksed sekundite jooksul tühjaks armastusest ja poolehoiust ja inimlikust lähedasele hea soovimisest ja loobud oma kunagisest lubadusest teda kaitsta ja armastada ja hoida. Kuidas sa saad hakata kohe hetkega halba soovima kellelegi, keda sa oled enne seda aastaid endaga sidunud ja põiminud.
Ja kuidas saab olla loogiline, et üks inimene nutab end puruks ja saab haiget ja läheb ise omaette üksinda üleni katki sellest, mida kaks teist inimest kusagil mujal omavahel teevad. 


IMG_0614
allikapuu

Tead aeroobikat, onju. See on selline tavaliselt rühmatreeninguna läbi viidav sportimisviis, kus keegi ütleb ja näitab ette, kuidas ja mida liigutada ja siis sa liigutad. Kusjuures oluline on teha vahet paremal ja vasakul ja teha liigutusi õiges rütmis ja sirge selja ja kõikide korrektsustega. Siis tõmmatakse järjest hästi palju erinevaid liigutusi ja samme, mida tuleb teha ilma vahepeal mõtlemata järjest ja ikkagi veel õiges rütmis ja õige jala või käega. Nagu terve keha tantsiks peatumata. Kusjuures mõni samm teeb vasak jalg tööd samal ajal parema käega, mõni teinekord parem paremaga ja teinekord on vaja ülakeha pöörata või jalga õhku visata või puusi nõksutada ja nõnda edasi.
Noh.
Stepaeroobika tekkis põhimõtteliselt nii, et keegi vaatas aeroobikat ja mõtles: päh, see on liiga lihtne ja igav. Ja siis see keegi asetas kogu selle sammude ja rütmi ja jalgade ja liigutuste keskele ühe trepiastme kõrguse pingi. Seega kõike tehakse ikkagi sama moodi tempos ja järjest ja õigesti, aga nüüd siis pingi suhtes. Näiteks peal või ümber või kõrval. Sest muidu oleks täiesti haigutamaajav. Jääks kogemata trennis magama, sest lihtsalt tavaline aeroobika on nüri ja kuiv. Mingi nõrkadele.


Noh ja siis me teeme seda sama vestlust kogu aeg läbi.
Et kohtan noort kena entusiastlikku inimest ja see ütleb, et ta ei taha Eestis elada. Siin on nõmedad inimesed ja kole ilm, siin ei tehta häid filme ega kirjutata huvitavaid raamatuid ja midagi ei toimu kunagi ja isegi häid pidusid pole. Et ta ei taha eesti keeles kirjutada ega rääkida ega laulda ega mõteldagi. (Mitte et ta muidu vaataks eriti kvaliteetsed häid filme või loeks väga häid raamatuid või käiks teatris või kuulaks väga vaheldusrikast muusikat ükskõik mis keeles. Aga see on kõvaline.)
Ja minul on kohe need loomulikud küsimused selle peale. Mida sa siin siis vahid? Miks sa siis minema ei lähe? Mis head põhjust sul siis on siin veel olla? Siis muidugi selgub, et tahaks siin koolis käia ja hästi palju sõpru on, kellest ei taha loobuda ja kodu ja vanaema ja suvila ja üks koostööprojekt ja bänd ja nõnda edasi. Mhmh. Just. Aga muidu on kõik nõme, onju? Kui kõik tähtsad armsad elulised asjad välja arvata, on siin suht nõme, eks?
Või kasvõi see kord, kui keegi (rumalast peast) ütles minu kuuldes: "Aga eesti keeles ei ole ju eriti häid raamatuid kirjutatud."
Ma isegi ei

IMG_0654
sup sup supilinnake
perspektiiv

Kui sa teinekord Narva satud (nigunii satud), siis ma soovitan üles otsida selle kiriku, mida nad hiljuti taastasid. Vist Aleksandri kirik (näet, link ka) See on selline, millel on pikk torn ees ja taga on suuuuuuuur mega suur kupliga madalam osa. Täiega äge. Paistab, et see on küllalt kaua varemetes olnud ja seal on küll kohe pärast katuse pealesaamist alustatud jumalateenistustega, aga siseviimistlus on veel täitsa tegemata. Igatahes on need osad, mis on olnud paljad varemed, kaetud mõningaste seinasodimiste ja vandalismiga, aga nüüd, kui need on kiriku osad, on need kirikus sees. See nagu graffitiga kirik. Rääkimata sellest täiesti ebamaisest akustikast, mis selle hiiglasliku kupli all toimub.
Kui sa teinekord Rõugesse lähed (nigunii lähed), siis kindlasti mine vaata, mis asi on vesioinas. Ja ma ei kujuta ette ilma, millega oleks sellesse tuulikuga torni ronimine halb mõte, sest sealt on jumalik vaade ja kõik need järved ja orud. Pealegi ma kuulsin, et meil on tegelt kusagil Võrumaal päriselt kanjon. Eestis. Kanjon. Mingi metsa sees lihtsalt. Selle ma otsin ka mingipäev üles.
Teatavasti on Narva-Jõesuus ligikaudu paar-kolm nii ilusat maja, et need ei tundugi päriselt päris, sest nii kuramuse neetult kaunidus. Üks on täpselt Jõesuu hotelli taga ja see on helesinine ja kollane ja pitsiline. Aga peaks veel paar tükki olema. Kes teab teiste ilusate unustet pitsidega majade täpseid asukohti, võib mulle neist teada anda. Ma lähen pildistan nad üleni ära ja siis nad on üleni ära pildistet ja mis nad siis on sellised. Vahepeale teen vau ka.

Comments

  1. See, et...

    ma olen kogu aeg (ilma mingite armusuheteta, puhtalt sõbrasuhete juures) hädas selle küsimusega, et "oleks alati tema poolt".
    On olemas inimesed, kes eeldavad, et ma peaks olema nende poolt, sest ma olen nende sõber. Ja vahel ma isegi ise nagu tunnen, et ma peaks olema nende poolt, sest ma olen nende sõber.

    Õudne jama olukord on see, kus mingi tore ja lähedane inimene läheb kirglikuks mingi teema peale, kus tal samas pole üldsegi õigus (minu meelest). Et mida siis nagu teha. Olla vait? Püüda leida nurk, kus sõpra ikkagi kaitsta saaks (mitte et "jaa, ma arvan ka nii", aga "see, et keegi eksib, ei tähenda ju, et ta on halb inimene. Olge nüüd A. vastu kenad ikka!")? Usaldada sõbra intelligentsi ja vaprust ja täiskasvanulikkust ja öelda, mida mõtled, viisakalt, aga ausalt?

    Olla vait, sõita talle ette hoiatamata külla ja kallistada pikalt?

    Ja ega oluline pole ju ainult see, milline käitumine on Õige(TM). Oluline on ka see, et tahaks enda ja sõbra vahele sidusust. Liimi. Seda nätsket ja lähendavad materjali.

    Äkki peakski siis... tegelt ka. Valetama ja olema tema poolt?

    Krm, keeruline värk.

    ReplyDelete
  2. Hea küsimus.
    Ma tegelt natuke muidugi liialdasin selle tohutu 'alati tema poolt' ütlusega.

    Aga ma põmst mõtsin seda, et kui kusagil tekib mingi konflikt või piiratud ressurss või mingi pinge su Selle inimese ja mõne khm. sry. teisejärgulise inimese vahel, siis nagu hoiad oma Sellele inimesele pöialt ja võib-olla ütled tema poolt sõna sekka, sest sa eelkõige tahad talle head ja rõõmu ja rahu.

    Intellektuaalne vaidlus on teine asi. Või mingid kirglikus-teemapüstitus-vaidlus-hood. Sest minuarust on need hästi toredad nauditavad ja neid peaksid lähedased inimesed ikka omavahel tegema. Vestlemine (nagu õpetamine ja sekski) on toredamad siis, kui su partner vastu ka tõukab natuke.

    Või siis selles mõttes tema poolt olemine, et kui su ema või sõbranna ütleb, et sul on sitt mees, siis ütled, et ei ole ta ühti.
    Või kui te olete peol ja peoperemees ütleb talle, et temasugused töllakad pole seal teretulnud, siis sa ei jää sinna pirukat nosima ja naistega pläkutama, vaid tõused ka püsti ja astud temaga koos uksest välja.

    Vb see sõna siis on pigem ikkagi midagi lojaalsuse sarnast. Ma otsisin nagu truuduse jaoks mingit sõna või väljendit, mis ei oleks seotud nokude kuhugi panemise või mittepanemisega.

    ReplyDelete
  3. Anonymous22:58

    http://www.puhkaeestis.ee/et/hinni-kanjon !

    :)

    ReplyDelete
  4. Naine, ma leian, et see "alati tema poolt" ei tähenda sugugi, et ALATI nagu kutsikas viskud kaitsesse. Ütleme näiteks, et mul on sõbranna X või boyfriend Y - ma võin neist kellelegi teisele rääkides (neutraalselt) öelda, et ah, X ongi mul selline vaikne ja ütleb kohati kergelt imelikke asju. Aga kui ma kohtun kellegi teisega, kes ütleb mulle, et "Aa, see X on sinu sõber? Ta ütleb vahel nii imelikke asju," siis on minu asi talle öelda, et "erinevalt nii mõnestki teisest siin ruumis on X täiega huvitav, äge ja hea huumorimeelega" (kui mulle tundus, et teda kritiseeriti) või et "jah, aga ta on täiega äge ka" (kui ütleja oli neutraalne).

    Ja kui Y hakkab minuga vaidlema teemal, kus tal pole õigus, siis ma vaidlen. Nii omavahel olles kui seltskonnas. Kui ta teeks seda seltskonnas kellegi teisega, siis ma taandaks end. Ütleks, et ma lähen nüüd X-ga välja suitsule, kuigime kumbki ei suitseta. :D Astuks paar sammu eemale ja poleks üldse minu asi, sest ma ei hakka seltskonnas ütlema,et "kallis, sa oled praegu veits lammas". Kui väga piinlik teema oleks, siis üritaks vist vestlust kõrvale juhtida.

    Aga seksuaalse truuduse teema on nii põnev, et ma teen suisa sinust inspireeritud postituse.

    ReplyDelete
  5. mulle teie pooltolemise kirjeldused täiesti istuvad.
    Nii ma saaks.

    ReplyDelete

Post a Comment