tag:blogger.com,1999:blog-10536660.post6356043803545506641..comments2024-03-27T09:42:25.579+02:00Comments on väga vaimukas: nii ei saa lallit sõitamurcahttp://www.blogger.com/profile/13019395981087119011noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-10536660.post-5375177370297690792013-12-30T11:02:15.764+02:002013-12-30T11:02:15.764+02:00See kõige raskem asi vahetub kogu aeg. Vahepeal on...See kõige raskem asi vahetub kogu aeg. Vahepeal on kõige raskem käiguvahetamine, sest ma pean selleks mõtlema ja keskenduma, aga kuna ma sellest veel päris hästi aru ei saa, siis ma päris täpselt ei tea ka, mille peale ma mõtlen ja keskendun. Natuke pirtsakam auto, mis kergemini vale käigu peale turtsuma hakkab, on muidugi olnud hea vaheldus ja palju juurde andnud.<br /><br />Aga siis vahepeal mul ei püsi nii palju asju korraga mälus. Et kiirusepiirang ja võrdsete ala ja ühesuunaline ja me pidime kusagile pöörama. Siis midagi lipsab meelest või ma ei pane korraldust muutvat märki tähele, sest ma pidin sadat asja meeles pidama ja õudselt väsitav.<br /><br />Õpetaja on muidugi natuke õppimisvõimeline ka. Lihtsalt tal lähvad asjad meelest. Näiteks üks kord ma ütsin, et ta peab vait olema, kui ma rohelisega koha pealt ära lähen, sest tema jauramine ("siiidur siidur sidur ära lase nii järsku sidur mine nüüd hakka juba minema sidur sidur hoia hooiiaaa HOIA seal") ei lase mul üldse autole ja oma tegevustele keskenduda. Aga eks ma sis pean talle järgmine kord jälle ütlema, et ta peab vahepeal vait olema, kui keeruline koht on.<br />murcahttps://www.blogger.com/profile/13019395981087119011noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10536660.post-83532932118570225722013-12-29T13:52:35.898+02:002013-12-29T13:52:35.898+02:00Ka mul oli nigel sõiduõpetaja. Pidin lisatunde võt...Ka mul oli nigel sõiduõpetaja. Pidin lisatunde võtma, aga eksami ajaks tõusis suur palavik ja ma ei jõudnuidki kohale. Tegin eksami hiljem edukalt ära, aga ei pea end andekaks juhiks. Mulle tundub, et neil, kel multitasking hästi sujub, on eeldusi hea masinajuht olla. Kes suudavad vaid üht asja korraga teha, peavad rohkem vaeva nägema. Minu jaoks on väga raske mitut asja korraga jälgida ja teha. Kordamine, harjutamine, praktika on siin peamised. Lisatunnid ja igapäevane sõidupraktika. Edu!Fideeliahttps://www.blogger.com/profile/06005547448620953392noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10536660.post-52732838384737590182013-12-29T12:53:59.209+02:002013-12-29T12:53:59.209+02:00a mis kõige raskem on? või mis ununema kipub? ma i...a mis kõige raskem on? või mis ununema kipub? ma ise tegin load žiguliga, sellega oli lausa füüsiliselt raske, seda rooli lapata ja pedaale sõkkuda. <br />ja noh, load sain kätte küll ja päris ok juht olen, kogemused ja värk. aga nalja ikka saab aegajalt, vastassuunas sõitu ja ükskord tõlgendasin ristmikku valesti ja ise veel mõtlesin, et miks see jobu seal sõidab, kui on minu kord. pärast selgus, et jobu olin mina ja too teine sõitis avarii vältimiseks kraavi - õnneks oli tal Jeep ja kraav pisike. a no marupiinlik ikka mul. ja foori olen valesti vaadanud, see oli õnneks öösel, kedagi teist polnudki. <br />ja siis veel mitu lugu, kunagi räägin sulle. mrlsnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10536660.post-62214364181599109972013-12-25T17:16:08.759+02:002013-12-25T17:16:08.759+02:00Esialgu, kui alles masinat tundma õpid, pole segaj...Esialgu, kui alles masinat tundma õpid, pole segajate (sõim, anekdoodid jms ebavajalik) olemasolu küll vajalik. Niigi on tegevust küll, tähelepanu hajutamine selles etapis ei ole mu meelest mõistlik. Mul olid load ammu juba käes, aga linnas sõites panen raadio ikka praegugi vahel kuss. <br /><br />Sõiduõpetaja parimate omaduste hulka kuulub vajaliku info edastamine ilma liigsete emotsioonideta (tahate mind surnuks sõita või!). Mul oli selline õpetaja. Tegi küll kõva häält, aga mitte vihaselt, tal oligi lihtsalt kõva hääl. Vahel küsis, kas mul on raha ülearu, niiviisi rahulikult. Kui mina hakkasin küsimuse üle juurdlema, juhtis sujuvalt tähelepanu spidomeetrile... Ja ükskord karjus ka, kui ma ühesuunalisel tänaval vastassuunda keerasin. Siis pidasime auto kinni ja ta seletas juba pisut nutusele minule põhjalikult, miks nii teha ei või (sest see oli 20 aastat tagasi ja siis võis sõitma minna ilma teooriakursust läbimata, kohe kooli minnes - me polnud seda teemat veel õppinud. Ma olen talle siiani väga tänulik, sest minu jaoks oli ta kindel ja usaldusväärne õpetaja. Sain sõidueksamilt läbi kõigest 7 sõiduõppetunniga (eksam ei olnud muidugi üldse võrreldav praegusega).<br /><br />Edu!Lendavhttps://www.blogger.com/profile/11804708531011425099noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10536660.post-45716369242631057462013-12-25T16:40:39.091+02:002013-12-25T16:40:39.091+02:00Mul on jah see oma isiklik hea koduõpetaja ka hang...Mul on jah see oma isiklik hea koduõpetaja ka hangit ja paberid selleks aet. <br />Lissalt pole piisavalt aega võtnud selleks et kodus vabal ajal ka sõitu õppida. Nüüd jõulu puhul on rohkem aega ja sõidame ka.<br /><br />Õpetaja vahetamise poolt on kõige rohkem see, et see toimib tagasisidena tema tööle. Sest ega teine õpetaja ka mind ei tunne ega hakka tundma ja segajate kohalolu ignomine pidi ka yks autojuhtimise juurde käiv olema... Mul on juba pooled sõidud tehtud, äkki kannatab ära ikka.murcahttps://www.blogger.com/profile/13019395981087119011noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10536660.post-75186186327305636662013-12-25T14:49:18.408+02:002013-12-25T14:49:18.408+02:00Tahtsin lisada, et vähehaaval, aga pidevalt harjut...Tahtsin lisada, et vähehaaval, aga pidevalt harjutamine on ka hea. Kõigepealt sõidad (näiteks mõne volitatud sõbra juhendamisel) mööda väikseid külavaheteid ja linnaääri, kus liiklusmärke ja teisi liiklejaid paaniliselt jälgima ei pea (sest neid eriti pole). Ja kui auto juba käppa-jalga hakkab saama, nii et iga kord enam ei mõtle, kas käik sai piisavalt sujuvalt vahetatud ja suunatuled ja pehme õigeaegne pidurdus ja kõik see muu, siis hakkad sujuvalt minema suurematesse liiklussõlmedesse. Puhas mehhaaniline kordamine on alustuseks vägagi vajalik. Õpetajad... no ma ei tea, mismoodi nemad trajektoore valivad ja mida õpilastelt ootavad. Kui ta ei mäleta sedagi, mis sul hästi välja tuleb ja mis mitte, siis... Jah. <br /><br />Õpetasin sõbranna meest, 40-aastane teadlane, kes polnud kunagi varem autodest huvitunud. Oli saanud kätte 40 sõidutundi koolist, võttis koolist juurde ja käis ka minuga sõitmas. Elvas, nikerdasime väikseid nurgataguseid pidi, ma ei mäleta, mitukümmend tundi kokku sõitsime, enne kui ta sõidueksamile julges minna. Jalg oli ikka tönts ja masinaga harjumine võttis aega. Nüüd sõidab nagu kulda.Lendavhttps://www.blogger.com/profile/11804708531011425099noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10536660.post-68164744511966981662013-12-25T11:00:13.845+02:002013-12-25T11:00:13.845+02:00Mölisev sõiduõpetaja on saatanast. Jah, ma saan ar...Mölisev sõiduõpetaja on saatanast. Jah, ma saan aru, et see ongi raske töö ja õpetaja närvid peaksid olema mitte isegi roostevabast terasest, vaid lausa nailonist, aga see ei õigusta õpilase kallal mögisemist. Autosõidu õppimine on raske, sest nii palju on uusi asju, mida peab jälgima - alates autoga käitumisest, oma keha koordinatsiooni ümberharjutamisest ja lõpetades liikluseeskirjadega. Kui õpetaja kogu selle tohutut tähelepanu nõudva õppeprotsessi käigus õpilast halvustab või hakkab hoopis anekdoote rääkima või vanu pruute meelde tuletama (sõbranna õpetaja just seda teeb), ei ole see õpilase viga. <br /><br />Kui õpetaja ikka väga võimatu, vaheta. <br />Kui sul on linnasõiduluba (ja kui sa juba linnas sõidad, siis ju on), võid õppida lisaks ka mõne tuttavaga, kellel on load ja kes ei ole viimase 5 aasta jooksul liikluses pättust teinud. Tuttav peab võtma ARK-ist sõidujuhendaja tõendi (riigilõiv ei olnud ülearu suur). Olen ise niiviisi mitut inimest õpetanud, kui tahad, tulen appi. Lendavhttps://www.blogger.com/profile/11804708531011425099noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10536660.post-3606210005999230462013-12-24T14:43:48.189+02:002013-12-24T14:43:48.189+02:00Sa meeldid mulle kohutavalt! Nutikad mulle meeldiv...Sa meeldid mulle kohutavalt! Nutikad mulle meeldivadki. Aga autokoolis mina vahetasin õpetajat, sain pärast siukse, kes tõi kommi ja nunnutas. Eksami tegin ikka edukalt esimesel katsel. <br />Samas vahest mul tuleb see jonn, et tramanäitansulle, ja näitan ka talle. Ratsaspordis on nii olnud.. Ka lõppes hästi kõik.<br />Ehk ma näen sul vähemalt kahte optsiooni siin kaasuses.Mrlsnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10536660.post-39890821272111822482013-12-23T21:56:54.940+02:002013-12-23T21:56:54.940+02:00Kas sõiduõpetajat valida ei saa? Minu üks kursusek...Kas sõiduõpetajat valida ei saa? Minu üks kursusekaaslane läks õpetaja sõimu peale endast nii välja, et otsustas keset teed auto seisma jätta ja lihtsalt minema kõndida. <br />Oled asjast õigesti aru saanud: tema ei tunne sind ega oska edusammude eest kiita. <br />Pea vastu, igasugused vead, nii suured kui väikesed on sõitma õppimisel täiesti normaalsed ja usu mind, õppeautost hoiavad kõik teised autod end eemale nagu katkust, ei tule keegi sul peegleid küljest sõitma. ritsikhttps://www.blogger.com/profile/16053704931487867027noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10536660.post-53797432195124322012013-12-23T18:25:41.513+02:002013-12-23T18:25:41.513+02:00Kallis Mirjam,
tean, mida tunned ja olen kogu süda...Kallis Mirjam,<br />tean, mida tunned ja olen kogu südamest Sinuga kogu Su katsumuses. Usun, et oled minust tugevam ja lõpetad edukalt lubadega :).<br />Pea vastu ja emotsionaalset tervist Su sõiduõpetajale.Kadrinoreply@blogger.com