put you out of my misery

CNV000021
mäu?
Ma saan aru, et mingis mõttes õigem ja efektiivsem oleks ärgata esimese äratuse peale üles, panna end kihku-kähku riidesse, pista kiiresti midagi suhu, hambad puhtaks ja uksest välja hops hops.
Esiteks ma ei ärka esimese äratuse peale. Mul on nüüd küll üks äge äpp (pärast räägin) ja sellega on hoopis toredam ärgata. Kui ärkamise juures üldse toredusest saab kõnelda. Kuid siiski. Magama jäämine, eriti just hommikuti, on neetult mõnus tegevus. Väärib kordamist.
Teiseks ei ole mul hommikul kõht tühi. Mul läheb esimesest äratusest tühja kõhuni vähemalt pool tundi, teinekord koguni kaks. Minuarust on täiesti õudne enesevihkajalik koledus sundida end sööma, kui isu pole. Kui veel ei taha. Kui miski ei maitse. Ja minuarust pole midagi tobedamat sellest, kui jõuad eriti varakult usin-pusin tööjuurde, saad umbes pooled meilid loetud, võiks juba asjalikuks kukkuda, aga siis selgub, et kõht ärkas ja tahab midagi saada.
Mis ma pean kõik su pärast praegu pooleli jätma vä? Kus sa enne olid? Miks sa kodus ära ei söönud? Mis mõttes ei olnud isu? Mulle aitab, ma ei võta sind teinekord enam kaasa, kui sa selline oled.


Mina teen oma kassile küll vahel seda ülekohut, et ma vaatan internetist naljakaid nunnusid kassivideosid ja olen üleni lust ja lõbu ja siis käratan oma kassi peale, et ta, siga, ei segaks mul rahus interneti vaatamist. Tal on mingi loll komme asju kraapida ja kilekotte närida, aga pahandamise peale jätab korraks järele. Siis võtan järgmise kassivideo ette ja itsitan nagu plikatirts.


IMG_0662
mingi närtsimus

Tead seda ütlust, et ära pane kõiki oma mune ühte korvi. Minuarust jumalast tore ütlus. Ja mitte puhtalt ainult selle pärast, et üldiselt ütlused, milles on juttu munadest, ongi silmapaistvalt head. Vaid tegelt ka. Ära pane kõiki oma mune ühte korvi. Ehita endale terve korvide võrgustik. Pane osa mune lapse peale ja mõned tervele perekonnale. Jäta paar muna mehele (höh höh) ja küllaldaselt mune tööle ja leia endale hobi ja siis mõned munad sinna. Leia endale teine hobi ja jaga munad hoopis nende vahel ära. Noh ja siis veel sõpradele mune ja teistele sõpradele ja mingitele kummalistele hämaramatele sõpradele, keda ainult harva teatud puhkudel saab. Jaga igale poole oma munad laiali.
Sest kui ühes kohas on plahvatus või mitu, siis on, kuhu pageda. Jääb, kust võtta.  
Mees läheb linnast ära, ei istu diivaninurgal, põlved koos, pöidlaid keerutades ja eksinud (käsnakalle). Laps läheb sünnipäevale, ei vaata murelikult, et mis nüüd minust saab, kellele mind nüüd enam vaja on. Sest sa oled mitmekülgne huvitav värvikas inimene, kellel on koht ja asjad ja liinid ja seosed.
Mitte et pöialde keerutamine otseselt halvakspandav oleks või peaks kogu aeg rattas olema. Aga lissalt. 

Võib-olla nende munade teemasse lähevad need kurvad lood lood. Oled kuulnud küll. Et mingi inimene, kes (nunnu) õppis ülikoolis filoloogiks ja oligi filoloog aga siis tal tekkisid mingid tülid sugulastega ja need viskasid ta kodust välja ja sellest ajast peale ta ongi linna peal kodutu ja joob.
Nagu ohver või nii.
Mitte et ma tahaksin siin igasuguse ohvrikäsitluse linnajoodikute ja kodutute lugudest välja jätta. Aga. Inimestel on ju ometi teisi inimesi ja kohti ja asju ja oma aru peas ja oskused ja võimed ja noh värgid. Kuidas sa sätid nii, et kui üks korv puruks kukub, siis oledki ilma munadeta kohe. 

IMG_0603
jää all on sellised piisad peidus


Käisin ühel asjal, kus inimesed lugesid oma luulet mikrisse ja teised kuulasid ja igaüks sai ise ja oma moodi imelik olla. Võtsin südame rindu ja pokaali kõvasti ligi ja läksin ütsin ka paar asja. Tegelt muidugi sohk, sest ma lugesin lissalt oma varasemaid kirjutisi natuke ilmekalt ja rohkemate reavahedega. Sest siis ongi luule. Luule käib nii. Moodu värk, vaata.
Pärast kõik plaksutasid ja üks isegi tuli eraldi komplimentima ja nii hiigla tore, et ma ei saanud mitu tundi oma südant korrale kutsut.



Comments

  1. Jaa. - "Magama jäämine, eriti just hommikuti, on neetult mõnus tegevus. Väärib kordamist." - Õhtul samuti. Kierkegaard on oma päevikus kirjeldanud, kuidas ta õhtuti armastab magama jääda. - Kui ta on juba voodis ja teki all, siis paneb ta veel kord tule põlema, vaatab ringi, kustutab uuesti tule ning jääb siis suure rahuloluga lõplikult magama.

    ReplyDelete
  2. Mulle väga meeldis see sinu munade jagamise teooria :D Ja olen väga nõus sinu järeldusega "Kuidas sa sätid nii, et kui üks korv puruks kukub, siis oledki ilma munadeta kohe". Ise nii noor, aga nii tark juba :)))

    ReplyDelete
  3. A ma nägin-kuulsin Sind tol õhtul. Mõtlesin veel, et tuleks ka kiitma, aga lasin ikka jalga.
    Kiidan nüüd :)

    ReplyDelete

Post a Comment