hõika enne õhtut

"Kiirust mõõtvad politseinikud on nagu metsloomad teel. Neid kohtab ainult õhtuhämaruses või hommikuhämaruses. Keset päeva peaaegu mitte kunagi."
"Nagu lesbisidki."

IMG_1333
välja arvatud jalgrattad

Ma peaksin end kokku võtma ja poest äädikat tooma ja oma kohvikannu ja kassi veekausi ja keeveetja katlakivist puhtaks tegema. Ja siis kohvi tegema. Sest siis ma saan kohvi juues igasugust asjalikkust veel edasi lükata. Sest mul on ju kohv pooleli. Kas ma ei või siis rahus ühte kohvi ka lõpuni juua, jumal küll. Laske mul olla.
Aga ma ei saa veel kohvi juua, sest ma pole poest äädikat toonud. Ja selle toomine on liiga asjalik ja eeldab pükste jalga panemist ja midakõike veel, niiet ma esialgu lükkan edasi seda asjalikuks hakkamist, mis on vajalik edasise asjalikkuse edasilükkamiseks.
Kuigi võiks ju teha veel ühe kohvi selle kivise kohvikannuga ja siis pärast minna poodi. Hmm.


People need Art and Love and Fucking--whatever it takes to give you your glimpse of the divine.

Köögis oli juttu ühest 5-aastasest tüdrukust, kellele ei meeldi-gi printsessid, vaid meeldivad hoopis kangelased. Mainisin, et printsessid võivad ka kangelased olla. Poisid hakkasid kõik korraga nagu mingi eelnevalt kokkulepitud mänguande peale naerma. Ja naersid mu protestidest hoolimata edasi.

IMG_1237
lemmikroheline


Ma vist natuke tunnen end veel servapidi noorsootöötajana. 
Märkasin, et kaubamajas on mingi noorte infopunkti stend ja läksin pigem professionaalsest huvist uudistama. Et mis praegu noortele pakutakse. Kuidas meil kohalikel noortekeskustel läheb ja mis neil käsil on ja milliseid vabatahtlikkuse või töötamise või maailmaavastamise programme on ja milliseid (linna)laagreid käivitatud ja kus mis huviringid või trennid toimuvad, äkki mingi teatri või muusika või kunstiprojekt, ja mida kõike vägevat saab üks noor inimene siin linnas avastada ja leida ja keda kohata ja.. Oleks ju põnev teada.
Stendi ees seistes tuli mulle muidugi küllaldane ahastus peale. Sest seal oli terve kollektsioon voldikuid suguhaigustest ja eraldi voldikud HIV kohta ja siis mitu mitu erinevat alkoholi joomise ja mittejoomise ja mõistlikult joomise voldikut. Lisaks energiajookide ohtlikkusest ja mokatubaka ohtlikkusest (kõrge resolutsiooniga pildid tumepruuniks tõmbunud igemetest ja keelevähist) ja veel saja asja õudusest. Vist midagi pereplaneerimisest ka.
Tähendab - kui sa lased kellelgi teada saada, et sa oled noor, koheldakse sind nagu suguhaiget narkomaani. Kes on loll.
Miks meil üldse noorsooteenistus kultuuriosakonna all on? Puhta tervishoid ju.
Teine asi, mille peale ma üks teine päev natuke krigistasin, oli see mingis poes kõlaritest kostuv kampaania, et kui sa oled noor inimene, aga alkoholi ei joo, siis sa saad profiliigasse. Ei, mitte malet mängima või baleriiniks. Vaid päris sportlaseks. Pallid ja higi. Ja mitte et ma tahaksin öelda, et sa ei tohi sportlaseks hakata või et mulle pallid ja higi ei meeldiks. Aga nii kitsalt ei tohi neid asju lahterdada. Kõik inimesed ei taha (profi)sportlased olla, isegi, kui nad joogist keelduvad misiganes põhjusel. 
"Õu, mitu õllet ma sulle võtan?" "Ei, aitäh, ma ei joo." "Mingi Erki Nool oled vä?"
Samas, ma tunnistan, see umbes kümne aasta tagune suund, kus mittejoovad mittesuitsetavad noored olid kõik vaikimisi ekstreemsportlased, oli natuke veel meelevaldsem. Sest võta kõikide inimeste hulk ja siis võta neist see hulk, kelle esimene hobi või harrastuse valik oleks sport ja siis võta nende hulgast need inimesed, kellel on põnevusiha ja harjutuspüsivus ja esinemistung nii suur, et nad võiksid olla ekstreemsportlased. Ülejäänud las joovad. Oma asi.
Või nagu see, kui on mingi asi "noortepärane", siis peab sinna tingimata kusagile mingit värvilist dešifreerimatut 80ndate getto graffitit suskima.


Tead, kuidas mõned inimesed kogevad mõningast ebamugavust ja kohmetust, kui nad näevad või kohtavad kedagi, kelle kohta nad kohe ei oska öelda, kas ta on mees või naine. Või kuidas vahel inimesed ei saa rahulikult olla, kui nad ei tea, kas see laps on poiss või tüdruk. Noh. Mul on sarnane asi vanusega. Kui hästi plikalikult riides inimesel on tilluke kurvideta keha, aga silmad on julgelt meigitud ja suu ümber on kibedad kortsud, tekib mul nii õudne judin kusagile taustale häirima. Või kui lapse näoga ja olekuga tüdrukul on väga üle seksikad täiskasvanu riided seljas või kui lühikesel poisiohtu nolgil on käes sigaret ja ta vannub nagu meremees. Brr. Waah! Ma pean teadma, kui vana sa oled, ütle kohe, ma ei saa enne rahu.


Raeplats
esimene kaader on alati seal võetud, kus ma filmi fotokasse panin


Tead seda, kuidas vahel keegi ütleb sinu kohta midagi ja siis sa kohe võtadki selle omaks. Või kui isegi mitte kohe, siis natukese aja pärast. Näiteks tuleb keegi ja ütleb, et sa tegid selle asja iseäranis rumalasti ja pärast on terve päeva (või aasta) niisugune rumal tunne. Või teinekord jälle pakub mõni nagu möödaminnes välja, et sa oled küllaltki isekas või ilus või isepäine või hea südamega. Või halb. Ja kuidas pärast mõningast järele mõtlemist hakkabki päriselt tunduma, et tõepoolest - halb mis halb. Iga väiksemgi tagasiside või märkus kohe endale ja omaks ja sisse ja päriseks. Nagu käsnake.
Umbes nagu mul oleks lihtsam muuta ennast või oma minapilti, kui tunnistada, et ühel teisel inimesel üks kord ei olnud õigus. Sest teoreetiliselt see peaks ju võimalik olema. Et teiseid inimesed mõni kord eksivad. Ja üldsegi - miks need teised inimesed mu asjusse kogu aeg peavad puutuma.


Üks päev hakkas mind natuke painama, et miks öeldakse, et naised ei ole eriti vaimukad ja miks kõik kohad on täis meeskoomikuid. Kuigi nalja tegemine on suhtlemine ja sõnad ja isegi koguni empaatia ja inimsuhted ja see on üleni naiste põllumaa.
Seejärel tegin väikest interneti sobramist ja siin on paar ägedat mutti, kes mulle silma hakkasid.




See on ainult poole peale naljakas, teises pooles tuleb lavale mingi tüüpiline paks mölakas, mai viitsind süveneda.

Ah, tegelt ma rohkem ei viitsi. Teisi oli ka, aga noh jah.

Comments

  1. "Smack the Pony" sketšisaade puhtalt naiskoomikute najal oligi tehtud.

    ReplyDelete
  2. no Sarah Silverman on ka üks igati tore standup-mutt. Neid on päris palju veel

    ReplyDelete

Post a Comment